9 december 2012

Trådlöst internet

Idag vill man vara uppkopplad vart man än är. Vanligtvis har man en ruskigt snabb uppkoppling  hemmet, men sedan när man är utanför hemmet är det väldigt begränsade hastigheter, om en någon uppkoppling över huvudtaget. Jag vill i detta inlägg spalta upp några alternativ för dig som vill vara uppkopplad med ett mobilt trådlöst bredband. Det som verkar vara standard för alla abonnemang är att det är 24 månaders bindningstid  Det finns självklart en hel uppsjö av olika typer av hastigheter och datamängder ute på marknaden  men jag kommer att tipsa om några favoriter av abonnemang.

Tre
Tre Bredband Medium för 149 kr/mån. Surfpaketet ger dig hastigheter på upp till 32 Mbit och en begränsning på 10GB datamängd. Efter uppnådd datamängd stryps hastigheten till 200 kbit/s.


Telia
Telia Mellan för 199 kr/mån. Detta trådlösa paket ger dig surfhastigheter på upp till 40 Mbit med 4G och en begränsning på 10GB datamängd. Efter uppnådd datamängd stryps hastigheten till 32 kbit/s.


Telenor
4G Mini för 109 kr/mån. Ett mobilt bredband som ger surfhastigheter på upp till 5 Mbit med 4G och en begränsning på 2GB datamängd. Efter uppnådd datamängd stryps hastigheten till 64 kbit/s.

Själv skulle jag nog satsa på Telia, eftersom dem verkar ha bäst 4G täckning där ute på marknaden.
10Gb borde räcka ganska långt, om man kollar på aftonbladet, facebook och några enstaka youtube videos då och då. Har själv en begränsning på 1 GB / mån för min iPhone 4, men jag klarar mig rätt bra faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar